Voor veel Nederlanders is het Amerikaanse merk Campbell's alleen bekend van de Andy Warhol kunstwerken. Deze pop-art kunstenaar gaf immers mee gestalte aan de bekendheid van de Amerikaanse soepengigant. Tegenwoordig is Campbell's een belangrijke speler op de wereldwijde voedingsmarkt, actief in soepen (oa Royco) sauzen en eenvoudige maaltijden. Het 142 jaar oude merk is ook een van de eerste merken, die Apple's nieuwe mobile advertising netwerk iAd heeft uitgeprobeerd.
Om als adverteerder op het iAd netwerk te draaien, dien je als adverteerder minimaal $1 miljoen neer te leggen. Een aardig dure mobiele 'try out', die alleen voor de grote merken is weggelegd. Het is daarom van belang voor Apple om met de eerste adverteerders cases op te bouwen om andere merken te overtuigen. In samenwerking met Nielsen Research zijn nu de eerste resultaten bekend gemaakt:
- De spontane merkbekendheid bij consumenten die in aanraking zijn geweest met de Campbell's iAds was meer dan 2 maal zo hoog tov degenen die alleen de TV commercial hadden gezien.
- De geholpen merkbekendheid bij iAd was zelf 5x zo hoog tov van de TV-commercial.
- Van de iAd respondenten aankoopintentie 4x zo hoog tov degenen die alleen de televisie commercial hadden gezien.
- CPR op de Campbell's iAd advertentie was 1%
- Gemiddelde bezoektijd van de advertentie was bijna 1 minuut
Jennifer Gordon (Director Global Advertising Campbell's) "We have a lot of data that goes many years back for TV print, out of home and radio, but we're searching for more validated metrics in mobile. This does show, in really traditionally brand metric terms, that iAd really outperformed."
Zie hier een video van diverse iAd campagnes:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!