Coosto analyseerde de berichten die op sociale media over de minister van Buitenlandse Zaken worden geplaatst.
Mensen zijn vooral te spreken over de rol die Timmermans speelt rondom de vliegramp in Oekraïne.
De socialemediadata zijn geanalyseerd tussen 1 januari 2014 en 20 augustus 2014.
Sinds de vliegramp zijn ruim 160.000 berichten op sociale media verschenen over Frans Timmermans. Dat is meer dan er tussen 1 januari en 17 juli (de dag van de vliegramp) verschenen over hem.
Het aantal vind-ik-leuks van Timmermans op Facebook verviervoudigde tussen 16 juli (42.850) en 20 augustus (192.000).
Speech
De meeste positieve berichten over Frans Timmermans verschenen op dinsdag 22 juli, nadat hij op maandagavond 21 juli de speech bij de Verenigde Naties had gegeven. Toen werd ook het algehele sentiment rondom Kabinet Rutte II positiever.
Na de vliegramp en voor de VN-speech was het sentiment rondom kabinet en minister negatief. Het ongeduld veranderde daarna vrij snel in respect voor de inzet, aldus Coosto.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!