Het nieuwbakken 'influencer marketingbureau' is opgericht door drie jonge ondernemers: Joost Nauta (33), Maddie Raedts (27), en Emilie Tabor (27). Sinds 2010 zijn ze bezig met het opzetten van een internationaal netwerk van bloggers en ambassadeurs.
Vanuit Fashiolista Agency werkten ze samen met modemerken aan nieuwe communicatiestrategieën door earned media op een vernieuwde manier in te zetten. De lancering van IMA weerspiegelt de groei van het bureau in nieuwe markten als food, reizen, sport en lifestyle.
Nauta: ‘Het was voor ons een logische stap om ons netwerk, kennis en expertise in influencer marketing te gebruiken bij onze samenwerkingen met adverteerders en merken. Inmiddels zijn we uitgegroeid tot één van de meest toonaangevende digital influencer bureaus van Europa.’
Talent Management Team
In totaal werkt IMA samen met 3,500 vooraanstaande internationale bloggers, vloggers en social influencers die samen meer dan 100 miljoen consumenten bereiken wereldwijd in sectoren als fashion, food, sport en lifestyle.
Raedts: ‘We bieden merken niet alleen onze service, maar ook ons groeiende netwerk van influencers. Daarnaast helpen we influencers met het opzetten van creatieve samenwerkingen en matchen hen met toonaangevende merken die passen bij hun DNA. Ons team is ervaren in het ontdekken van opkomende en populaire influencers om hen te helpen bij het zetten van de volgende stap. Ons 'Talent Management Team' biedt persoonlijke vertegenwoordiging, ondersteuning en begeleiding voor een selectie van de beste talenten binnen het bedrijf.’
Naast een hoofdkantoor in Amsterdam, heeft IMA kantoren in London en New York. Tot het klantenportfolio behoren merken als Diesel, DKNY, Hema, Mango en Tommy Hilfiger.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!