Het onderzoeksbureau komt vandaag met het Ipsos Global Affluent Survey naar buiten.
Daaruit blijkt dat gemiddeld 75 procent van de kapitaalkrachtigen een smartphone bezit, 40 procent heeft een tablet.
Vier op de vijf zegt dat het vergaren van kennis en op de hoogte zijn van informatie een prioriteit voor hen is.
Wereldwijd gemeten besteden zij ruim 4,5 uur per dag aan media, meldt Ipsos.
Andere cijfers uit het onderzoek:
• 50 procent van deze mensen vloog afgelopen jaar internationaal, wat neerkomt op ongeveer 125 miljoen internationale retourvluchten.
• 22 procent geeft aan geïnteresseerd te zijn in mode. Dat geldt vooral voor de welvarenden in het Midden-Oosten, 86 procent zegt plezier in shoppen te hebben. 78 procent kocht luxe producten, bijvoorbeeld design-kleding of dure sieraden.
• De ondervraagden houden er ook van om uit eten gaan in goede restaurants, maar 44,5 procent vindt het ook leuk om thuis te koken.
• Eén op de vijf is een decision maker.
• Afrika is de snelst groeiende regio op veel terreinen. Ter vergelijking: waar wereldwijd 3,5 procent van de kapitaalkrachtigen het afgelopen jaar een bedrijf startte, is dat in Afrika 15,1 procent.
• 39 procent van de welvarenden volgt internationale media via websites en apps - via de pc, smartphone of tablet.
• 38 procent van hen heeft als eerste technologische innovatieve producten.
• 14,4 procent leest een internationale krant, in print of digitaal.
• Ruim 75 procent kijkt internationale televisiekanalen.
Ipsos doet regelmatig onderzoek naar het gedrag van welvarenden in de wereld. In de regio’s in dit onderzoek wonen 71 miljoen kapitaalkrachtige mensen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!