De zwarte lijst van de marketingpolitie

Soms moeten je even een paar open deuren intrappen. En soms word je verdrietig, dat maar zo weinig mensen hun boerenverstand gebruiken. Even 2 zaken uit het leven van een consument.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ik lees vandaag een bericht over een nieuw speeltje op
WiFi-speeltje.html" title="Sony_komt_met_
WiFi-speeltje.html">Nu.nl Wat is het leven van een Sonymarketeer toch heerlijk, zomaar weer free publicity voor een nieuw te introduceren artikel. En midden in de doelgroep. Het kan niet beter. Even snel kijken op de Nederlandse site van , want dat nieuwe speeltje wil ik wel gaan kopen. Ok er staat niets over de introductie. Gemiste kans, maar waarschijnlijk heeft er iemand een vrije dag vandaag

Ok dan maar even intikken bij de zoekfunctie van de site. Niets te vinden,althans dat denk ik want de zoekfunctie geeft niets aan, zelfs geen melding. Oh ja ik moet nu gaan aangeven op welke gedeelte van de site ik wil zoeken. Ja weet ik veel waar dit hoort.
Maar nog steeds niets te zien. En weer verliet een tevreden klant het pand.....

Dames en heren marketeers. Dit heeft niets, met wel of geen verstand van internet te maken, dit gaat over gezond verstand en werklust. De verantwoordelijke mensen moeten vandaag nog ontslagen worden! Grove nalatigheid, waarbij de bewuste marketeer op een zwarte lijst moet komen, zodat deze het komende jaar nergens anders zijn of haar brood kan verdienen. Het ergste is nog, dat deze mijnheer of mevrouw niets doet met de free publicity op Internet, maar straks in september wel voor een hoop geld haar mediabureau opdracht geeft aandacht te kopen. Ja want je zal toch eens wat doen met gekregen aandacht. Schande!

Nog een geval. Op dezelfde site van NU.nl kom ik een reclame tegen van Rabobank. Ik kan een Philips Media Center winnen, als ik als Raboklant gebruik ga maken van een nieuwe dienst. Ik klik door naar de

Ok even zoeken, kan beter, maar ik ben niet anders gewend. Oh ja daar zie ik het al, de zin over de speciale actie. "Maak nu kans op een Philips Media Center". Dat moet hem zijn. Even klikken dan maar. Ik kom op een nieuwe pagina, deze keer weer een afbeelding waar ik op moet klikken. En ondertussen heb ik nog geen flauw benul hoe dit gaat aflopen. Dit wordt mijn derde klik.

Ha, eindelijk kom ik erachter hoe ik dat prachtige stukje techniek kan winnen. Maar moet ik iets invullen dan, hoe doe ik nu mee? Ok, dan maar op een pdf klikken met uitleg over de actie. Klik nummer vier.

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat ik automatisch mee doe, als ik een van de nieuwe diensten uit ga proberen. Maar helemaal zeker weet ik het niet. Ik blijf in twijfel achter en haak af.

Oh ja nog even wat quotes die ik onderweg op mijn klikpad tegenkwam op de site van de Rabobank:

- Veel mensen bankieren inmiddels via internet, omdat het handig, snel en efficiënt is.

- Kan internetbankieren nóg makkelijker? Natuurlijk!

- Ontdek nu het gemak van onze extra internetdiensten

Wordt het niet tijd voor een "marketingpolitie", die dit soort zaken bestraft?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie