Second Sight besteedt er een heel nummer aan en nrc next (7 juli 2008) vertelt dat vrouwen hun plek opeisen in voorheen typische mannenbolwerken, de advocatuur, de zakelijke dienstverlening, de medische sector. Evenementenbureaus weten er wel raad mee, te zien aan het aantal seminars en congressen dat aan dit onderwerp wordt besteed, van de bijeenkomst 'Lintje zoekt vrouw' tot het seminar 'Women and the Internet'.
Wat mij betreft houdt feminisering ook in dat de vrouw als doelgroep voor typisch mannelijke productgroepen ontdekt wordt. Denk aan auto's, computers, doe-het-zelfproducten ('Het wordt prachtig bij Praxis'), financiële diensten. Voorbeelden op dat laatste gebied zijn Women and Co (Citibank) en Lady Delight van ABN Amro. Communicatiebureaus voor en door vrouwen, zoals die er ook zijn voor jongeren, werden recent opgestart, denk aan Bosley. Het is groot nieuws: marketeers hebben de vrouwelijke consument ontdekt. Gelddeskundige Henriëtte Prast legt in Safe (Robeco) nog even uit hoe het ook alweer zit met geld en emotie. Marketeer, maak u klaar voor een nieuw decennium waarin vrouwen het heft in handen nemen.
Het merkwaardigste nieuws komt uit het laatste toevluchtsoord voor mannen, Rotterdam. De stad heet in de zomer La City. Rotterdam toont een maand lang haar feminiene kant met verschillende bruisende, verrassende en verleidelijke evenementen op het gebied van kunst, cultuur, sport en business. Gekker moet het niet worden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!