De campagnekleun van 2006

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Idee voor tot aan 22 november: de campagnekleun van 2006. Politieke partijen wringen - terecht! - zich in allerlei bochten om media-aandacht te genereren. En media wringen zich in allerlei bochten om politici in hun programma's, kranten en tijdschriften op te laten treden. Dat levert geslaagde en minder geslaagde acties op. Hiervoor kwamen de tegeltjes van het CDA al ter sprake. Moeilijk geval: zowel camp als serieus, zowel geslaagd als niet geslaagd.

Maar wat zijn nu échte miskleunen? Wat hadden partijen en/of hun politici echt niet moeten doen? Wat hadden programmamakers of andere journalisten echt niet moeten doen?

Voor deze week twee nominaties:

1. De . Femke Halsema heeft met Vincent Bijlo een 'extragratis' download voor je TomTom gemaakt: "Duidelijk, maar met gevoel voor humor". Dat laatste is alleen niet altijd terug te horen.

2. . In deze IKON-serie gaat Rosenmöller op stap met zes bekende lijsttrekkers naar een locatie die er voor hen toe doen. Geen blauwe stoelen en Haagse roltrappen. Nee, we gaan o.a. naar New York (Rutte), Italië (Marijnissen) en Engeland (Bos).  “Gelukkig wilden de politici zo vlak voor de verkiezingen nog tijd voor ons vrij maken.”? Zouden kijkers dit archiveren onder 'snoepreisjes' of 'een blik van buiten'?

Wie wint deze week?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie