Confronterende campagne Fashion Revolution Day

'People care when they know'. Dat is de gedachte achter de campagne die laat zien wie de bittere prijs van goedkope kleren betalen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Op Alexanderplatz in Berlijn staat een helblauwe automaat die een superkoopje aanbiedt: T-shirts voor maar 2 euro per stuk. Alleen komt er geen T-shirt uit als je 2 euro in de automaat hebt gestopt. In plaats daarvan wordt een video vertoond met schokkende beelden uit textielfabrieken in landen als Bangladesh. Vrouwen en kinderen die zonder pauze onder levensbedreigende omstandigheden aan het werk zijn voor 13 cent per uur. Na 20 seconden verschijnt een keuze op het scherm: ‘buy’ or ‘donate’.

Zie hier de even simpele als confronterende campagne voor van vandaag, 24 april, is het werk van BBDO Berlin, UNIT9 Berlin en Fashion Revolution for Fashion Revolution Day:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie