Een van de grootste lessen voor het Internet A.G. (Anno Google) is dat wat gratis kan, gratis moet. Uitgezonderd die diensten die echt toegevoegde waarde geven, type niche. Een van de succesvolste websites van de laatste tien jaar, Funda, blijft worstelen met dit adagium. Want de concurrenten schieten als paddestoelen uit de grond: Jaap, Zoekallehuizen.
Het succes van Jaap et al? Ze spelen haasjeover, passeren Funda en putten direct uit de sites van de makelaars. Gratis. Of beter gezegd: zonder dat of Jaap de makelaar of de makelaar Jaap betaalt. Tja, als je dat gaat doen, waarom dan nog iets met Funda doen? Zeker als de functionaliteiten de laatste tijd te wensen over laten en de site de afgelopen weken regelmatig uit de lucht is. Net nu de huizenmarkt aantrekt. Waarom zou je als individueel makelaar dan nog iets willen met Funda. De metasites vinden je toch wel.
Opnieuw een voorheen mooi merk dat op zijn laatste benen loopt?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!