Poppenmerk Barbie is begonnen met een campagne met als doel ‘meisjes en hun moeders te overtuigen van het feit dat zij alles kunnen zijn en alles kunnen worden.’
Als aftrap van de You Can Be Anything-campagne namen op 10 oktober enkele meisjes, die altijd al gedroomd hebben van een baan in de fashion industrie (stereotypen zijn het poppenmerk niet vreemd…) de redactie van online lifestyle magazine Amayzine over.
Daarnaast zijn de dochters van Nederlandse bloggers Citymom, Lady Lemonade en May-Britt Mobach van Amayzine gefotografeerd in de rol van hun droomberoep.
Met deze campagne richt Barbie zich op moeders in Nederland, omdat zij volgens het merk een belangrijke rol spelen in de keuzes en ontwikkeling van meisjes.
Voor de campagne zijn diverse jonge meiden gevraagd naar hun droomberoep.
Barbie: ‘De één wilde fotograaf worden, de ander dierenarts en weer een ander onderneemster. Ook droomden een aantal meiden van een carrière als fashionredacteur.’
Isabel Ferrer, marketingdirecteur: ‘Wat veel moeders niet weten is dat juist het spelen met een Barbie kan bijdragen aan het zelfvertrouwen en de verbeeldingskracht van hun kind. Dit is de reden dat wij ons met deze campagne op moeders richten. Zij zijn een belangrijke factor in de keuzes en ontwikkeling van hun dochter. We hopen dan ook dat er dankzij het vertrouwen en de aanmoediging van moeders een generatie meisjes opgroeit die beseft dat de mogelijkheden oneindig zijn.’
Fotografie: Annabelle van Hardeveld
Verantwoordelijk voor Nederlandse vertaling campagne: Het PR Bureau
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!