Dat is de boodschap in een serie video’s van proefpersonen die aan een EEG-monitor warden gekoppeld. Hersengedeeltes die normaal gesproken ‘standby’ staan, worden door een rit in een Porsche geactiveerd:
De video’s maken deel uit van de nieuwe merkcampagne Porsche. Uncommon, gemaakt door Achtung!
De campagne begon tegelijk met de opening van de AutoRAI, waar bezoekers via een virtual reality 3D-headset het gevoel van rijden in een Porsche virtueel konden ervaren.
Tijdens een korte, intensieve sessie werd de bezoeker gekoppeld aan een EEG-monitor die de hersenactiviteit registreert. Na afloop van de virtuele rit kreeg de ‘proefpersoon’ een code mee. Door deze in te voeren op de website is een foto van de bezoeker en zijn hersenactiviteit terug te zien.
Credits
Porsche Uncommon
Opdrachtgever: Porsche
Verantwoordelijk bij klant: Ingrid Oudejans, Karin Hermans, Hermen Rattenman
Bureau: Achtung!
Creatief Directeur: Mervyn ten Dam
Creatie: Niklas Kristensen, Jasper Janssen, Roy van Dijk
Producers: Johan de Meijer, Elke ter Borgt
Strategie: Boris Nihom
Productie: Minivegas
Online
Creatief Directeur: Maarten Boon
Digital Producer: Clair Rivera
3D Artist: Markus Sterner
Developers: Aaron Harding, Remo Strangi, Olivier Henny, Martijn Mellema , Jaap Kok
Video
Regie: Andrew Lang
Producer: Lauren Becker
DOP: Job Kraaijeveld
Editor: Benjamin Putland
Sound Design: Stainless Sound
Muziek: Mystic Brew