De hogere conversie komt voort uit het feit dat een deel van de banners pas zichtbaar worden na het scrollen. Hoewel niet iedere bezoeker deze uitingen te zien krijgt, worden ze wel geteld als vertoning. In het onderzoek (uitgevoerd op basis van de online campagnes van een energieleverancier), werd gemeten hoe lang de online uitingen in beeld waren en of de uitingen vertoond werden aan de bezoeker. Het bleek dat slechts 48% van de ingekochte vertoningen op de verschillende sites ook daadwerkelijk gezien is.
In het onderzoek werd nauwkeurig gemeten hoeveel procent van de banners daadwerkelijk getoond is aan de bezoeker. Daarbij is de aanname gedaan dat een visibility tussen de 50% en 100% van de banner 'volledig' te noemen is. In drie weken tijd werden ruim 2 miljoen impressies geanalyseerd over drie verschillende grote netwerken.
Marc Arnold van Mediaxplain: 'Dit onderzoek onderstreept dat de benchmark van 0,3% clickratio per campagne, die al jarenlang als standaard geldt, in principe zou kunnen en moeten worden verhoogd naar 0,6%. Wanneer er teruggerekend wordt naar daadwerkelijke kosten per echte vertoning, leidt dit ook tot een kostenreductie van 52% per klik en, het belangrijkst, een extreme daling van de kosten per acquisitie via het internet'.
Volgens de partijen die het onderzoek hebben opgezet, rechtvaardigen de uitkomsten de toenemende inkoop op basis van clicks. Tegelijk blaast het cpm, de inkoop op basis van vertoningen, nieuw leven in. Mediaxplain en Adrime verwachten dat exploitanten en mediabureaus dit aangrijpen als een kans om het resultaat van online advertising in het algemeen en CPM-bannering in het bijzonder. te verbeteren
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!