YouTubers nemen het tegen elkaar op in VR-game Doritos

Milan Knol en Fifalosophy gaan challenges aan in virtual reality battle.

In de game is de uitdaging voor de YouTubers om in zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk Doritos &;punten&; moeten verzamelen. Hiertoe gaan ze om de beurt challenges aan, waarbij ze hindernissen en obstakels overwinnen.

De campagne is bedacht door Fitzroy, de technische uitvoering was in handen van CapitolaVR. Speciaal voor de campagne ontwikkelde het Amsterdamse bureau een virtual reality-omgeving afgestemd op de mogelijkheden van de nieuwe HTC Vive. Deze omgeving is vanaf scratch opgebouwd en geanimeerd in een interactieve 3D-wereld. Daarbij is gezorgd voor real-time interactie tussen de YouTubers en de challenges, om zo een multiplayer ervaring te kunnen bieden.

David Robustelli van CapitolaVR: &;Het is ontzettend mooi om te zien hoe VR op een commerciële manier ingezet kan worden.  We hopen echt dat meer merken de impact zien van VR en zien en hoe ze hun doelgroep op een innovatieve manier kunnen bereiken en activeren.&;


Credits

Adverteerder: PepsiCo
Bureau: Fitzroy
Technische ontwikkeling: Capitola
Regie: Kevin Boitelle (OpslaanAls)
Media: OMD, Divimove

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie