Bureaugroep WPP voegt twee bureaus samen: Wunderman en Possible. Possible blijft een zelfstandig merk dat voortaan valt onder Wunderman. De fusie betekent dat de bedrijven in de toekomst nauwer samenwerken voor klanten.
Grey en Wunderman
Dat schrijft WPP in een persbericht. Wunderman en Possible hebben samen 200 kantoren en 9.200 werknemers wereldwijd. Ook in Nederland, waar Possible onderdeel is van Grey Benelux. Zij hebben nu nog ieder een apart kantoor, maar vanaf 2018 zitten alle WPP-bureaus in hetzelfde pand.
De samenvoeging van Possible en Wunderman heeft geen gevolgen voor het personeel. De twee bedrijven zullen meer samenwerken op het gebied van technologie. Mark Read, internationaal directeur van Wunderman: ‘Ik ben vooral enthousiast over wat wij samen kunnen doen voor Microsoft.’
Microsoft en Amazon
Possible en Wunderman werken beide voor Microsoft in Seattle. De bureaus kunnen nu ook op internationaal niveau samenwerken voor deze klant.
Verder is online marktplaats Amazon belangrijk voor de partijen. Possible kocht afgelopen jaar Marketplace Ignition, een adviesbureau dat merken helpt om te groeien via Amazon. In Adweek vat Read de samenwerking met Possible als volgt samen: ‘We werken samen voor Microsoft als gezamenlijke klant, we helpen klanten gezamenlijk met hun Amazon-strategie en we adviseren samen op gebied van mobiele techniek.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!