Marqt is niet de enige luxe supermarktketen die een goedkopere versie van zijn winkelconcept gaat opzetten.
Het Amerikaanse Whole Foods komt in 2016 met een zusterketen genaamd '365'.
Minder geld
Doelgroep zijn de millennials, die vooralsnog minder geld te besteden hebben dan de gemiddelde consument die bij de luxe Whole Foods shopt voor biologische en natuurlijke producten.
De vraag die opdoemt, en dat geldt ook voor de goedkopere Marqt-versie is: hoe kan het dan die relatief dure biologische, kwalitatieve producten bij Whole Foods bij 365 wél goedkoper kunnen worden aangeboden?
De ceo van Whole Foods Markets, Walter Robb, geeft aan dat ondanks de lagere prijs de producten niet van mindere kwaliteit zullen zijn.
Minder mooie winkels
De keten zal inzetten op een beperkter aanbod en lagere huisvestingskosten (minder mooi aangeklede winkels) en minder arbeidsloon. Hoe het qua werknemers zal gaan (minder mensen in een winkel), heeft Whole Foods nog niet bekendgemaakt.
Bron: Food and Wine
Foto: Wikimedia
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!