Whole Foods begint goedkopere supermarkt

De biologische winkel wil minder kapitaalkrachtige millennials bereiken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

die een goedkopere versie van zijn winkelconcept gaat opzetten.

Het Amerikaanse Whole Foods komt in 2016 met een zusterketen genaamd &;365&;.

Minder geld

Doelgroep zijn de millennials, die vooralsnog minder geld te besteden hebben dan de gemiddelde consument die bij de luxe Whole Foods shopt voor biologische en natuurlijke producten.

De vraag die opdoemt, en dat geldt ook voor de goedkopere Marqt-versie is: hoe kan het dan die relatief dure biologische, kwalitatieve producten bij Whole Foods bij 365 wél goedkoper kunnen worden aangeboden? 

De ceo van Whole Foods Markets, Walter Robb, geeft aan dat ondanks de lagere prijs de producten niet van mindere kwaliteit zullen zijn.

Minder mooie winkels

De keten zal inzetten op een beperkter aanbod en lagere huisvestingskosten (minder mooi aangeklede winkels) en minder arbeidsloon. Hoe het qua werknemers zal gaan (minder mensen in een winkel), heeft Whole Foods nog niet bekendgemaakt.

Bron:  

Foto: Wikimedia

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie