De stempel 'Women Owned' moet consumenten duidelijk maken dat het artikel door een ‘vrouwenbedrijf’ is bedacht of ontwikkeld.
Deze bedrijven kunnen het logo zelf op hun producten plaatsen (maar het hoeft niet).
Walmart vindt het nieuwe logo belangrijk omdat uit onderzoek blijkt dat vrouwen eerder geneigd zijn een product te kopen als het is gemaakt door een onderneming met een vrouw aan het roer. (Het bedrijf moet voor 51 procent van een vrouw zijn).
Producten met het Women Owned-logo verkopen beter, zo ontdekte de supermarktketen.
Walmart ontdekte ook dat deze producten van vrouwenbedrijven over het algemeen meer innovatief zijn en ‘meer in tune zijn’ met wat vrouwelijke klanten willen.
Walmart in The Guardian: ‘De meesten van onze klanten zijn vrouw is, en vrouwen zijn voor 80 procent verantwoordelijk zijn voor aankopen (wereldwijd), dus delen we onze passie voor deze vrouwenbedrijven.’
Bron: Twinkle
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!