Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (SWOCC) heeft een nieuwe bestuursvoorzitter. Martine van Selm volgt Edith Smit op. Van Selm is directeur van de bacheloropleiding communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam en daar ook universitair hoofddocent corporate communicatie. Zij was in 2013 onder meer verantwoordelijk voor de introductie van de eerste MOOC voor communicatiewetenschap.
Communicatiepraktijk
Haar ambitie is om studenten communicatiewetenschap en SWOCC-begunstigers met elkaar in contact te brengen: “Studenten communicatiewetenschap werken aan onderzoeksprojecten en lopen stage tijdens hun studie. Voor deze studenten is daarom een belangrijke rol weggelegd in het toepasbaar maken van wetenschappelijke kennis voor de communicatiepraktijk.”
Voor Smit komt een einde aan de jarenlange nauwe betrokkenheid bij SWOCC. Nadat ze meer dan acht jaar als directeur werkzaam was geweest, nam zij eind 2006 de rol van bestuursvoorzitter op zich en heeft de ontwikkeling van de stichting dus van dichtbij meegemaakt: “SWOCC is in mijn ogen gegroeid van het wetenschappelijke instituut van Giep Franzen naar een volwaardige stichting verankerd in het bedrijfsleven en de universiteit. SWOCC zoekt daarbij nadrukkelijk die terreinen waar nog veel te leren valt.”
Begunstigers
Naast Martine van Selm bestaat het bestuur verder uit Andy Santegoeds, Fred Bronner, Jetske Freeve, Mary Hoogerbrugge, Onno Maathuis en Peeter Verlegh. SWOCC is in 1995 opgericht op initiatief van Giep Franzen en is gelieerd aan de afdeling Communicatiewetenschap van de Universiteit van Amsterdam. SWOCC wordt financieel mogelijk gemaakt door haar begunstigers maar opereert zelfstandig en onafhankelijk. Op dit moment telt SWOCC ruim 200 begunstigers, waaronder adviesbureaus, adverteerders, non-profit organisaties en zzp’ers.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!