Unruly is een online video platform voor adverteerders om commerciële video’s binnen uitgeverssites en sociale media te verspreiden en verder te activeren.
Enkele bekende social video campagnes zijn onder andere Johnnie Walker Blue Label en Dove/Unilever - Beauty Sketches.
Dat maakt Endeit Capital zojuist bekend, met een verwijzing naar deze blog van Unruly-oprichtster Sara Wood.
Achterliggende gedachte: Merken en uitgevers zien in toenemende mate hoe invloedrijk social video’s zijn bij het bouwen van een emotionele band met hun publiek en het beïnvloeden van consumenten via het creëren van interacties. Unruly biedt News Corp een schaalbare technologie en een internationaal netwerk van video specialisten om News Corp’s premium data en content te verspreiden en te commercialiseren.
Het overnamebedrag is niet bekend gemaakt. In januari 2012 stak Van den Ende & Deitmers samen met Amadeus Capital en BGF 25 miljoen dollar in Unruly Media. Het was de eerste investering voor Unruly.
De waardering bij de investering werd niet bekend gemaakt, maar het bedrag 80 miljoen zong destijds rond. Unruly had toen 100 medewerkers verspreid over acht kantoren in Europa, Amerika en Australië.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!