Premium

Uberconnected neemt ReturnSocial over

Door de krachten te bundelen ontstaat een social-mediabureau dat klanten een brede dienstverlening kan bieden, zo is het idee.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Beide bureaus zijn in 2014 opgericht. ReturnSocial is gespecialiseerd in het starten van dialogen op social media aan de hand van data. ondersteunt bedrijven op het gebied van webcare, reputatiemanagement en community management. Daarnaast heeft Uberconnected een in-house creatieve unit voor creatie en productie van social media content.

Samen gaan ze verder onder de naam Uberconnected, met in totaal 32 medewerkers en een klantenlijst bestaande uit Walibi, Plus Retail, Coca-Cola Enterprises, Artsen Zonder Grenzen en Beter Bed.

Het bureau wordt geleid door Uberconnected-oprichter , die daarnaast nog fund manager is van eVA Fund, een investeringsfonds dat investeert in digitale bedrijven in Afrika.

Het dagelijkse management van Uberconnected is in handen van Maikel Snijders (operations), Jasper Meijer (commercie) en Tom Hooijer (data).

Hirman zegt dat de proposities van beide bureaus elkaar weliswaar deels overlappen, maar toch ook complementair zijn aan elkaar.

Zo brengt ReturnSocial veel kennis en ervaring in op het gebied van lead generation via social media en het meetbaar maken daarvan.

Volgens , mede-oprichter van ReturnSocial en vice-voorzitter DDMA, heeft ReturnSocial zich ontwikkeld tot &;social dialogue specialist&; en kunnen de klanten van het nieuwe, gecombineerde bureau &;profiteren van een complete social media oplossing&;. 

Mede-oprichter verwacht dat de krachtenbundeling zal leiden tot &;nog meer vernieuwing&; dan ReturnSocial in zijn ogen al heeft neergezet binnen social media.

Van Mil (vice-voorzitter ), en Van den Hout (vice-voorzitter) trekken zich terug om zich op andere activiteiten te richten. Van Mil investeert met zijn venture capital fonds Peak Capital in snelgroeiende bedrijven, Van den Hout is als partner toegetreden tot het onderdeel van digitaal bureau Maker Street dat ondernemingen begeleidt bij hun digitale transformatie.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie