Beide bureaus zijn in 2014 opgericht. ReturnSocial is gespecialiseerd in het starten van dialogen op social media aan de hand van data. Uberconnected ondersteunt bedrijven op het gebied van webcare, reputatiemanagement en community management. Daarnaast heeft Uberconnected een in-house creatieve unit voor creatie en productie van social media content.
Samen gaan ze verder onder de naam Uberconnected, met in totaal 32 medewerkers en een klantenlijst bestaande uit Walibi, Plus Retail, Coca-Cola Enterprises, Artsen Zonder Grenzen en Beter Bed.
Het bureau wordt geleid door Uberconnected-oprichter Brian Hirman, die daarnaast nog fund manager is van eVA Fund, een investeringsfonds dat investeert in digitale bedrijven in Afrika.
Het dagelijkse management van Uberconnected is in handen van Maikel Snijders (operations), Jasper Meijer (commercie) en Tom Hooijer (data).
Hirman zegt dat de proposities van beide bureaus elkaar weliswaar deels overlappen, maar toch ook complementair zijn aan elkaar.
Zo brengt ReturnSocial veel kennis en ervaring in op het gebied van lead generation via social media en het meetbaar maken daarvan.
Volgens Johan van Mil, mede-oprichter van ReturnSocial en vice-voorzitter DDMA, heeft ReturnSocial zich ontwikkeld tot 'social dialogue specialist' en kunnen de klanten van het nieuwe, gecombineerde bureau 'profiteren van een complete social media oplossing'.
Mede-oprichter Auke van den Hout verwacht dat de krachtenbundeling zal leiden tot 'nog meer vernieuwing' dan ReturnSocial in zijn ogen al heeft neergezet binnen social media.
Van Mil (vice-voorzitter DDMA), en Van den Hout (vice-voorzitter IAB) trekken zich terug om zich op andere activiteiten te richten. Van Mil investeert met zijn venture capital fonds Peak Capital in snelgroeiende bedrijven, Van den Hout is als partner toegetreden tot het onderdeel van digitaal bureau Maker Street dat ondernemingen begeleidt bij hun digitale transformatie.