Twitter opent Amsterdams kantoor

Nederland is een van de landen waar Twitter zich op korte termijn wil gaan vestigen, net als Frankrijk en Spanje.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Tony Wang, sinds 2011 general manager van de Britse tak van Twitter, was dinsdag in Nederland voor een serie sollicitatiegesprekken. Hij lichtte het advertentiemodel van Twitter toe, waarin sponsored tweets, trends en who-to-follows aan de orde komen. Met dit nieuwe verdienmodel wil Twitter nu ook in Nederland advertenties verkopen.

Wang vertelde aan Adformatie dat Twitter bewust niet kiest voor skyscrapers, banners en andere uitingen op de verschillende platformen van Twitter. De advertentiemogelijkheden blijven vooralsnog beperkt tot één sponsored tweet, één gesponsorde trend en één who-to-follow. Ook de nieuwe videodienst, Vine, waarmee gebruikers video’s van zes seconden kunnen plaatsen, blijft voorlopig buiten beschouwing als advertentiemedium.

Voor de vestiging in Amsterdam gaat het vooralsnog om twee vacatures, die van account executive en accountmanager. Na Nederland volgen vestigingen in Frankrijk en Spanje. Ook verkent Twitter de mogelijkheden in Duitsland.

Het volledige interview met Tony Wang is te lezen in het komende nummer van Adformatie.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie