Celeste Miller - sociaal psycholoog en oprichter vanDutch Butterfly - leidt Totta Brand Lab, dat merkonderzoek richt op de 'emotionele, intuïtieve consument'.
Miller: 'De dieperliggende fundamentele emotionele drijfveren van de doelgroep en de mate waarin het merk hieraan appelleert worden inzichtelijk gemaakt met de Intuïtieve Associatie Test.' Miller ontwikkelde deze online tool, waarbij gamification en tijdsdruk gebruikt worden om de invloed van de ratio te minimaliseren en het intuïtieve gevoel te laten spreken. 'Als 95% van onze keuzes in het dagelijks leven gebaseerd zijn op intuïtie, waarom hechten we in onderzoek dan zoveel waarde aan rationele antwoorden?', zegt Miller.
Het belang van het meten van onze fundamentele drijfveren is volgens Totta Research gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek waaruit blijkt dat, naast merkbekendheid en functionele merkverwachtingen, onze 24 fundamentele emotionele drijfveren (zoals loyaliteit, status, plezier) voornamelijk bepalen hoe verleidelijk en sterk een merk is. Totta Brand Lab voorspelt met het meten van deze drijfveren de merkvoorkeur en –keuze van consumenten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!