Door een koppeling tussen de Google Analytics data enerzijds en de media data anderzijds worden de campagne-effecten op uurbasis in het Sensor dashboard in kaart gebracht. Ook is hier te zien hoe de merk- en reclamebekendheid zich ontwikkelt. Door binnen Sensor alle campagnes te rapporteren op basis van bruto contacten kunnen radio, tv en online media met elkaar worden vergeleken.
De data in Sensor zijn verbonden met de gerealiseerde kijk- en luisterdata. Online uitingen krijgen een extra tag. Op deze wijze kunnen er bijvoorbeeld analyses gemaakt worden naar het verschil in campagne-effect tussen onder meer uitingen, formaten, zenders, sites, dagen, programma’s, plaatsingen en tijdstippen.
Remco de Stigter, Research Director bij Stroom: ‘Voor veel adverteerders is extra sitetraffic een belangrijke indicator van het succes van hun campagne. Daarbij is het vaak een doorn in het oog dat de effecten van offline media zo moeilijk meetbaar zijn. Als men extra traffic meet, dan is het vervolgens ook nog lastig om te bepalen welke kanalen hier in welke mate aan hebben bijgedragen. Met Sensor bieden we hier een antwoord op en kunnen we nu dus ook de CPC van tv vergelijken met bijvoorbeeld online display.’
In de ontwikkeling van Sensor hebben diverse klanten van Stroom geparticipeerd.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!