153 miljoen kinderen over de hele wereld hebben één of beide ouders verloren. En elke dag komen daar duizenden kinderen bij. Blijvende steun van donateurs is onmisbaar om hen weer een familie en een liefdevol thuis te geven. Doel van de campagne is aandacht te vragen voor kinderen zonder ouders of veilig thuis en zevenduizend nieuwe donateurs te werven.
De financiële crisis wordt steeds voelbaarder en potentiële donateurs steeds kritischer. Bovendien woedt al geruime tijd een felle discussie over het nut van ontwikkelingssamenwerking. SOS Kinderdorpen wil een tegengeluid laten horen en gaat daarom terug naar de basis met een confronterende campagne waarin kinderen aan het woord komen.
Pascal van Ham, voorheen marketingmanager bij Heineken, maakte vorig jaar de overstap naar non-profit; van gigantische marketingbudgetten naar het minimale budget van een goed doel in crisistijd. Dat vergt creativiteit en vooral ook improvisatievermogen. Samen met het reclamebureau Pink and Poodle reisde ze met backpack naar Zuid-Afrika, om met een klein cameraatje een tv-spot te filmen. Zonder studio en zonder script, want het gaat in deze campagne juist om de authenticiteit van de kinderen.
In de campagne vertellen kinderen in hun eigen woorden waar het simpelweg om gaat: de liefde, zorg en veiligheid van een familie.
De campagne loopt in november en december. De tv commercial gaat de 2e week van december van start.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!