Royal Club, onderdeel van Vrumona, schakelt het Amsterdamse communicatie- en PR-bureau Cohn & Wolfe in voor de nieuwe campagne van Royal Club Shandy. Het merk krijgt - na lange tijd in de luwte te hebben geopereerd - een impuls met een brede campagne en een nieuwe verpakking.'
De keuze voor Cohn & Wolfe viel volgens de marketing directeur van Vrumona, Madelon Bogers, omdat Vrumona voor Royal Club Shandy een meer PR-gedreven campagne wil, die doorvertaald wordt naar mogelijke touch points. Bogers: 'Het enthousiasme van het team, de ervaring met consumentenmerken, hun creatieve ideeën en hands-on mentaliteit spreken ons in het bijzonder aan.'
Volgens Bogers, is Shandy nog steeds favoriet bij mensen die na het sporten behoefte hebben aan een volwassen frisdrank, die net iets spannender is dan een "gewone" frisdrank.
De directeur van Cohn & Wolfe, Erik Graadt van Roggen, zegt dat het 'legendarische merk' aan de voet van een revival staat: 'Onderzoek wijst uit dat Royal Club Shandy door veel consumenten als "iets van vroeger" wordt gezien. Ze weten soms niet dat het nog bestaat. Shandy gaan we dus een image boost geven, en dat zul je onder andere merken op de winkelvloer, in social media en dankzij een opvallende non-spot campagne op de radio.'
Over Vrumona
Vrumona is de frisdrankenproducent van Heineken Nederland in Bunnik. Vrumona levert, naast Royal Club, eigen merken als Holy Soda, Sourcy Vitaminwater, Sisi, Sourcy en merken onder licentie als Rivella, Pepsi en 7-UP.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!