Op Adfo Live vertelden Hugo van Woerden en Philip Brink waarom ze in 2012 hun succesvolle carrières bij Wieden+Kennedy Amsterdam opgaven om samen met Francine van der Lee hun eigen bureau this that + the other te beginnen.
In twee jaar tijd verwelkomde het bureau 'slechts' één nieuwe kracht: strateeg Edith Janson. Inmiddels maken ze (internationale) campagnes voor merken als Hi-Tec, Qurrent, Danerolles en het Diabetesfonds.
Hoewel dat ongetwijfeld naar meer smaakt, voelen ze niets voor schaalvergroting van hun bureau. Zoals ze zelf zeggen: ‘Wij vinden dat we op één scooter moeten kunnen passen.'
Hun aanpak: ‘Als er veel werk is nemen we tijdelijk in omvang toe. Dan haken we losse designers, producers en creatieven in als magneetjes. We willen selectief zijn in wat we doen en voor wie we het doen. Ons doel is om te groeien zonder groter te worden. We gaan voor inhoudelijke groei.’
Maar waar ligt het omslagpunt van het bureau anno nu? Moeten bureaus met een groeiend klantenbestand investeren in schaalvergroting? Of heeft de grootte van een bureau niets te maken met de waarborg van (creatieve) kwaliteit?
Kortom, hoe groot is volgens jullie het ideale bureau?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!