Premium

40 reizigers laten nieuwe logo srprs.me tatoeëren. Waarom?

Marketing manager Jasper Blonk: ‘We bezorgen onze reizigers een onvergetelijke ervaring’

srprs.me

Een merklogo op je lichaam plaatsen, is niet iets wat veel mensen zullen doen. Maar een logo dat je nog niet eens hebt gezien? Een zekere mate van onbevangenheid moet je dan wel hebben. Dat is dan ook precies waar het bij srprs.me om te doen is vanavond.

De reisorganisatie heeft veertig klanten bereid gevonden om het nieuwe logo van het bedrijf te laten plaatsten tattooshop Ink District. En dan hebben ze bij srprs.me nog stevig moeten selecteren, want in totaal waren er ruim vierhonderd enthousiastelinge bereid om dit te laten doen. Zij reageerden op een oproep op Facebook om zich aan te melden. ‘Een teken van vertrouwen dat reizigers in ons hebben,’ verklaart marketing manager Jasper Blonk de animo. ‘We sturen onze reizigers dagelijks op reis zonder dat ze weten waarheen ze gaan. De onbevangenheid die je daarbij komt kijken, zie je terug in het enthousiasme voor deze speciale actie.’

Vergaande betrokkenheid

Srprs.me timmert sinds 2014 aan de weg als pionier op het gebied van verrassingsreizen. Inmiddels zijn zo’n 75 duizend mensen in het diepe gesprongen met een reis bij de stedentrip-specialist. Waarvan 30 duizend in 2017, goed voor een jaaromzet van bijna negen miljoen euro.

Groei is niet het enige waar Blonk het succes van srprs.me aan afmeet. Omdat reizigers de verwachting moeten loslaten en zich openstellen voor verrassing, is de impact van het reizen groot. Dit vertaalt zich in vergaande betrokkenheid van de achterban.

Die achterban werd ook nauw betrokken bij de totstandkoming van de nieuwe identiteit van srprs.me. Zo werd een oproep gedaan op Facebook aan reizigers om zoveel mogelijk foto’s te sturen van reizen die ze met de reisorganisatie hebben gemaakt, die daadwerkelijk zijn gebruikt voor de vernieuwde website.

Mooie motivaties

Maar toch, meedoen aan een fotoactie van een reisorganisatie is nog een stuk vrijblijvender dan een piece laten zetten met het logo van die reisorganisatie. Uit wiens koker kwam dat idee eigenlijk? ‘Van ons zelf,’ reageert Blonk: ‘Toen het symbool dat we hebben laten ontwerpen bekend was, reageerde een aantal collega’s: Dit is zo gaaf, dat moeten we laten tatoeëren!.’

Die spontane ingeving stond aan de basis van de tatoeage-actie, die dus meer dan vierhonderd reacties opleverde. Reacties die volgens Blonk, stuk voor stuk zijn voorzien van mooie motivaties. ‘Ik ben met jullie op reis geweest en sindsdien sta ik veel onbevangener in het leven,’ citeert hij ene Laura, een van de veertig reizigers die vanavond een piece laat zetten.

Het is Blonk er niet om te doen om klanten in te zetten als wandelende reclamezuilen. Volgens hem moeten we de tatoeage-actie zien als een vertaling van de betrokkenheid die reizigers voelen bij het verrassingsconcept van srprs.me. 'Dat is waarom reizigers ons logo op hun lichaam plaatsen, ondanks dat ze niet weten wat het is.’

 

Behalve de huisstijl is ook het keuzeproces op de website van srprs.me vernieuwd. De vernieuwde website maakt het makkelijker om een verrassingsreis te boeken en geeft vakantiegangers meer controle over hun verrassing. Dit maakt de verrassingsreis toegankelijker voor bijvoorbeeld jonge gezinnen en oudere reizigers. Ze hebben de keuze tussen ‘vliegtuig’ of ‘auto’ en kunnen aangeven hoe luxe zij hun accommodatie willen hebben. Voor het overige staat het avontuur voorop, en gaan de reizigers nog steeds zonder vooropgezet plan op pad.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie