Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de beste brand activations van maart

De maand waarin Lacoste zijn krokodil inruilde voor bedreigde diersoorten en Red Bull olympisch schaatskampioen Kjeld Nuis over het ijs…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Lacoste – Save our Species
Bureau: BETC Paris

related partner content for mobile comes here

Het Franse modemerk Lacoste gaat de komende jaren samenwerken met de International Union For Conservation of Nature (IUCN). In de eerste campagne voor de natuurorganisatie schiet Lacoste ‘s bureau BETC meteen raak. Op een limited edition collectie shirts vervingen ze het iconische krokodil-logo door de afbeelding van tien bedreigde diersoorten. Voor elke soort werden evenveel polo’s gemaakt als het aantal dieren van die soort dat nog in het wild leeft. De opbrengst van de collectie gaat naar het IUCN.

 

Nike – Reactland
Bureau: Wieden Kennedy Shanghai

Fun, technologie en instore experiences zijn voor Nike sleutelbegrippen als het gaat om het winkelen van de toekomst. Dat zie je duidelijk terug in deze activatie bij de lancering van de nieuwe React-hardloopschoen in China. Mensen kregen de kans om de schoenen te testen in een tot Super Mario-videogame omgebouwde concept store. Via een loopband en een groot scherm beleefden ze al hardlopend virtuele avonturen op beroemde plekken als de Chinese Muur en het Vrijheidsbeeld.
 

 

Red Bull – Kjeld Nuis’ Quest for Speed
Bureau: in-house campagne

Dat ze bij Red Bull wel van een pr-stuntje houden is bekend. Dit keer speelt schaatser Kjeld Nuis de hoofdrol. De tweevoudig olympisch kampioen schreef geschiedenis door in Lapland het wereldsnelheidsrecord schaatsen te verbreken. In een door Red Bull en SEAT gecreëerde setting haalde hij een snelheid van 93 km/u. Autocoureur Mikaela Åhlin-Kottulinsky (de ex-vriendin van Max Verstappen) bestuurde de SEAT Ateca die voor Nuis over het ijs scheurde. Al met al genoeg ingrediënten voor flink wat headlines én gave beelden.

BrandActivation.com, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. Elke januari wordt het allerbeste werk van het jaar gekozen. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in