De Wolven en Operator Studios hebben de Welcom Amsterdam Communicatie Award 2017 in de wacht gesleept. De Amsterdamse bureaus wonnen de prijs voor de beste communicatiecampagne van het afgelopen jaar met het project #checkjezelf voor Stichting Melanoom.
Beladen onderwerp
Het doel van Stichting Melanoom was zoveel mogelijk mensen laten inzien dat regelmatig je huid controleren letterlijk je leven kan redden. Dat huidkanker toch een zwaar beladen onderwerp is, was daarbij een uitdaging.
Pr- en communicatiebureau De Wolven bedacht de campagne #checkjezelf samen met reclamebureau Operator Studios.
Mannelijk topmodel
In een video vraagt een mannelijk topmodel de kijker om goed zijn lichaam te inspecteren, waarop een verdachte moedervlek kon worden gevonden. Een brede enquête zorgde voor nieuwswaardige onderzoeksresultaten. Het delen van de content via sociale media creëerde een online buzz.
Voorpagina Telegraaf
De campagne was gepland tijdens de zomermaanden, als veel mensen – nog te vaak onbeschermd – liggen te zonnen. De grote Nederlandse kranten schreven over het onderwerp, De Telegraaf zelfs op de voorpagina. Het NOS Journaal en RTL Nieuws zonden reportages uit en ook de talkshows besteedden aandacht aan de campagne. Op Facebook en YouTube werd het filmpje meer dan 300.000 keer bekeken. Huis- en huidartsen meldden na de campagne een opvallende toename in bezoeken voor een huidcheck.
De Wolven heeft zojuist een nieuwe campagne gelanceerd voor Stichting Melanoom: #funinthesun.
Vereniging Welcom vormt een netwerk van communicatieprofessionals uit regio Amsterdam.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!