Met de ‘Share a Porsche’-app kunnen mensen in groepsverband een Porsche met elkaar delen. Om hier aandacht voor te krijgen komt het automerk met een actie waarbij vier vrienden, die officieel bereid zijn met elkaar te trouwen een tijdlang een Porsche met elkaar kunnen delen.
Het huwelijk vindt plaats in Kinnaur, India waar groepshuwelijken mogelijk zijn. Vrienden kunnen elkaar de hand vragen op www.porsche.nl/marriage tot en met 31 mei.
Zodra de vrienden getrouwd zijn, krijgen ze de sleutels van hun auto. Porsche: ‘Er wordt niet getrouwd in gemeenschap van goederen, het enige dat ze officieel zullen delen is een Porsche 911 Carrera.’
Share a Porsche
Bij Porsche-dealers kunnen groepen van twee, drie of vier vrienden Porsche-modellen leasen voor een periode van één of twee jaar. De Share a Porsche-app berekent de kosten voor elke gebruiker gebaseerd op de gewenste kilometers per gebruiker, de hoeveelheid vrienden en hoe lang ze de Porsche gebruiken.
De Share a Porsche-app is een samenwerking tussen Porsche Nederland, Vodafone Automotive en Kraftwerk.
De campagne is ontwikkeld door Achtung!. Vorige initiatieven van het bureau en het automerk waren ‘Decided by Drivers’, waar Porsche-rijders de prijs konden bepalen voor een grote beurt en ‘Addiction’, een wetenschappelijke studie die bewijst dat Porsche kenmerken van verslaving heeft.
Credits
Client: Porsche
Marketing Manager: Ingrid Oudejans
Senior Online Marketing: Hermen Ratterman
Project Manager: Maarten den Hartoog
Agency: Achtung!
Creative Director: Daniel Sytsma
Concept: Julio Álvarez & César García
Producer: Johan de Meijer & Nikki Haighton
Design Director: Christian Mezöfi
Design: Michael James Philips & Joost Huver
Motion Design: Kees Plattel
UX Design: Sasha Irla
PR Agency: Hagens PR
Sarah Hagens; Yuki Kho; Denise Cremers
Film Production: Holy Fools
Director: Tobias Pekelharing
Sound: Audentity
Website Production: Egotribe
App Production: Vodafone Automotive
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!