De samenwerking houdt dat in Philips zijn medische technologie, klinische toepassingen en informatica combineert met de cloud computingtoepassingen en customer engagementtools van Salesforce.com.
Kern is een cloud-gebaseerd platform, waar patientrelaties kunnen worden beheerd. Zorgverleners kunnen op deze wijze nauwer samenwerken bij het ondersteunen van patiënten. Daarnaast zorgt het platform voor interoperabiliteit tussen medische apparatuur en data. Data wordt daarnaast gestructureerd verzameld en geanalyseerd. Denk daarbij aan medische gegevens uit digitale patiëntendossiers, diagnoses, behandelinformatie afkomstig van Philips imaging apparatuur, controlesystemen, persoonlijke apparaten en technologieën als Apple’s HealthKit.
Applicaties
De samenwerking heeft al geresulteerd in twee klinische applicaties die later deze zomer op het nieuwe platform worden geïntroduceerd: ‘Philips eCareCoordinator’ en ‘Philips eCareCompanion’. Met deze applicaties kunnen zorgverleners patiënten met chronische klachten in hun eigen huis monitoren. Daarnaast ondersteunen de applicaties ‘Hospital to Home’ programma’s van Philips, zoals Banner iCare.
‘Dankzij deze strategische samenwerking zet Philips grote stappen om real-time, digitale oplossingen voor de gezondheidszorg te bieden,’ aldus Frans van Houten, Chief Executive Officer van Philips. ‘Gegevens in de gezondheidszorg variëren vaak sterk en zijn verspreid over veel verschillende systemen. De samenwerking met salesforce.com geeft ons de kans om de manier waarop zorg wordt geboden te veranderen en te optimaliseren en betere toegang tot data te verlenen.’
Beide partijen verwachten dat hun applicaties uiteindelijk in alle onderdelen van het zorgspectrum ingezet gaan worden, van self-care en preventie tot diagnose en herstel.
Het platform is gebouwd op Salesforce1 en staat open voor ontwikkelaars.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!