De hipstersnor, het artistieke baardje en de nonchalante ‘drie-dagen-stoppelbaard’ mogen dan helemaal hip zijn, niet iedereen is daar even blij mee.
Procter & Gamble verklaarde vrijdag dat de comeback van gezichtsbeharing de inkomsten in het tweede kwartaal nadelig hadden beïnvloed, doordat er minder scheerproducten werden verkocht.
Zo zakte de nettowinst naar 3.4 miljard, ten opzichte van 4.1 miljard in hetzelfde kwartaal vorig jaar. Vooral de verkoop van Gillette scheermesjes, scheergel en Braun scheerapparaten had onder de snorrentrend te lijden.
Wel bleef de omzet met 22.18 miljard naganoeg stabiel.
Volgens Procter & Gamble kan het verlies dat de gezichtsbeharingstrend veroorzaakt, worden gecompenseerd door de toenemende populariteit van lichaamsontharing ofwel body grooming bij mannen.
Dus als we P&G mogen geloven: een ruwe kop op een glad lichaam, das helemaal 2014. Dat u het weet.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!