Organisaties zetten veel in op nieuwe klantenservicekanalen, zoals mobiele applicaties en sociale netwerken. Dat blijkt uit onderzoek van Salesforce onder 1900 customer service managers en executives.
Service via social media
Goed presterende serviceteams gebruiken tools om proactief klantondersteuning te leveren. De grootste groeigebieden zijn mobiele service-mogelijkheden per app, self service middels kennisbanken en service via sociale media engagement. Salesforce verwacht dat het gebruik van deze vormen service in de komende 12 tot 18 manden verdubbelen.
Groei
Het gebruik van mobiele applicaties voor klantenservice zal blijven groeien. 56% van de ondervraagden stelt dat hun organisatie de komende twee jaar service en ondersteuning zal bieden via een app.
Analytics
Serviceorganisaties maken ook steeds meer gebruik van data en statistieken. 55% van de goed presterende teams geeft aan in meer dan 80% van de gevallen in staat te zijn de klantbehoeftes op het gebied van serviceverlening te voorspellen.
Slimme technologieën
Het gebruik van slimme technologieën, zoals predictive analytics, zal de komende achttien maanden waarschijnlijk verdubbelen, aldus Salesforce.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!