Het nieuwe team van Orange Lions bestaat uit Kerrie Finch (Finch Factor), Kyra Roest en Ine Kim. Dit team promoot het Cannes Lions Festival of Creativity in Nederland en vertegenwoordigt ons land in Cannes. Het team wil zich vooral inzetten voor meer diversiteit en een jonge doelgroep betrekken bij het festival.
Zakelijke omstandigheden
Sinds 2013 leidden Kerrie Finch en Leendert Mulder de organisatie. Mulder stopt vanwege 'zakelijke omstandigheden in het buitenland', dus het was tijd voor een nieuw team. Volgens Finch is het een bewuste keuze om aan de slag te gaan met mensen van diverse nationaliteiten (Finch is Brits, Roest Nederlands en Kim Noors-Koreaans).
Finch: ‘Ons team staat zo symbool voor Nederland als creatieve hub en multiculturele gemeenschap. Het is een voorrecht om te werken met gepassioneerde mensen die zich willen inzetten voor meer gelijkheid, diversiteit en inclusiviteit in de creatieve sector. Dit sluit ook goed aan bij de missie van Cannes Lions.’
Gevestigde orde en jong talent samenbrengen
Kyra Roest (vice-president IAA Area Europa): ‘Om te zorgen voor meer diversiteit, moeten we een nieuwe generatie creatieven enthousiasmeren. Ik wil jong talent motiveren en ondertussen het gesprek tussen gevestigde autoriteiten en influencers in onze industrie gaande houden. Ondertussen wil ik de gevestigde orde en jonge talent samen brengen.’
Orange Lions organiseert diverse activiteiten rondom Cannes Lions Festival of Creativity, dat plaats vindt van 17 tot 24 juni.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!