De merkcampagne moet een gedragsverandering realiseren waardoor consumenten rechtstreeks naar beslist.nl gaan voor online aankopen. Beslist.nl biedt een breed assortiment producten van verschillende aanbieders die gemakkelijk te vergelijken zijn op prijs en levertijd.‘Deze zekerheid zorgt ervoor dat consumenten met een beter gevoel aankoopbeslissingen nemen’, aldus Simon Kram, manager corporate communicatie bij beslist.nl.
In de eerste film zien we een gezin zoeken naar een geschikte terrasverwarmer. Ze komen uiteindelijk via beslist.nl op het juiste product en aan het einde van de film is het gezin te zien op een feestje waar – met plezier – gebruik wordt gemaakt van de terrasverwarmer. De komende commercials zullen worden voorzien van eenzelfde ‘eenvoudige’ verhaallijn, maar dan met een product dat aan een ander seizoen gebonden is.
Naast de televisie- en radiocommercials zullen meer branding-uitingen worden gepubliceerd online. De online component is in samenwerking met digital marketingbureau StormMC ontwikkeld.
Wetenschappelijk getest
De commercials zijn gedurende het productieproces specifiek getest op effect aan de hand van neurocognitieve inzichten, waarbij de activiteit van het brein van kijkers gedetailleerd in kaart werd gebracht en geanalyseerd.
Beslist.nl koos in juni voor Open Now vanwege de neurowetenschappelijke aanpak van het bureau.
Credits
Bureau: Open Now
Research: Neurensics, SAMR
Creatie: Léon van Hooijdonk, Hylke Kuyper
Account: Sandra Burger
Regisseur: Wannes Destoop
Productie: In Case of Fire
Muziek en geluid: Sound Circus
Online: StormMC, Storm Insights
Beslist.nl: Simon Kram (offline), Ralph Remkes (online)