Consumenten die vóór 22.00 uur online bestellen, kunnen de boodschappen de volgende dag vanaf 10.00 uur bij het pick up-point afhalen. Het pick up-point biedt ook de mogelijkheid andere (post)pakketten en goederen op te halen en te retourneren. Hiervoor werkt Superdirect.com samen met DPD Pakketservice.
Het nieuwe distributieconcept moet niet alleen tijd schelen, ook de (vers)producten zullen verser dan in de supermarkt, aldus Superdirect.com. Dit vanwege een kortere doorlooptijd van de producten dan die van een gewone supermarkt. Betaling van de boodschappen vindt plaats op het bestelmoment.
Er worden geen kosten doorberekend voor het inpakken, klaarzetten en het afhalen van de boodschappen, aldus Superdirect.com.
Het is een initiatief van ondernemers Peter Pompen en Henk Niemansverdriet, die in dit concept samenwerken met Sligro Food Group (heeft een belang van 37 procent), OPC (Order Pick Centrum) in Barendrecht, MyOrder (Rabobank) en DPD Pakketservice voor uitgifte van (post)pakketten en het drop-off loket voor (retour)pakketten.
Ook is een groot aantal versleveranciers en A-merkfabrikanten als partner betrokken, meldt de online supermarkt.
Op zaterdag 28 september wordt het eerste pilot pick up-point in Eindhoven geopend.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!