De grensoverschrijdende bestedingen laten hiermee een groei zien van 31% ten opzichte van 2014. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland. Dit onderzoek wordt door GfK uitgevoerd, in opdracht van Thuiswinkel.org, en mogelijk gemaakt door PostNL.
Bijna een kwart van de Nederlanders deed in 2015 een of meerdere aankopen bij anderstalige webwinkels. Dit zijn vooral mannen in de leeftijd tot 49 jaar en hoogopgeleiden.
Deze 3,2 miljoen cross-border kopers gaven in totaal €513 miljoen uit. Hiermee is het cross-border verkeer verantwoordelijk voor 3% van de totale online bestedingen in 2015. Bijna een kwart van deze uitgaven werd besteed op Chinese websites. Duitsland (16%) en Groot-Brittanië (15%) volgen op de tweede en derde plaats.
Europese en Amerikaanse webshops scoren op productkwaliteit en presentatie, Aziatische op prijs en assortiment.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!