Premium

Nieuwe Volkswagen-campagne bevat ongebruikelijk productgerichte boodschap

De veeleisende familie blijkt niet meer buiten Volkswagen-kwaliteit te kunnen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Met de campagne willen Volkswagen en het reclamebureau 50 jaar betrouwbaarheid, kwaliteit en innovatie onderstrepen.

De manier waarop het reclamebureau de boodschap heeft verpakt, is echter ongebruikelijk productgericht. &;Normaal gesproken richt de boodschap zich meer op de overdracht, maar in deze campagne draait het meer om het product.&;, aldus Achtung!.

Piepend hamsterrad
In de commercial speelt een opvallend veeleisende familie de hoofdrol. Zij blijken al jaren in een te rijden en zijn daar inmiddels zo aan gewend dat ze &;dezelfde&; kwaliteit verwachten van hun andere aankopen. Van een semi-automatische kinderwagen tot aan een piepend hamsterrad toe.

Naast de twee televisiecommercials - en de online (en social) verspreiding ervan - volgt er een langlopende radiocampagne waarin steeds verschillende onderwerpen langskomen.

;Je verwacht meer als je een Volkswagen rijdt&;.

;Je verwacht meer als je een Business Edition rijdt&;.

Credits:
Opdrachtgever: Volkswagen
Verantwoordelijk bij klant: Jasper van der Bijl, Leony Hogenes
Bureau: Achtung!
Creatief Directeur: Mervyn ten Dam
Creatie: Bert Marissen, Alexis Jabbour, Kalle Haasum, Wayne Ching
Account Manager: Emily Kroes
RTV Producer: Marleen Reen
Productie Maatschappij: Czar
Regie: Bart Timmer
Producer: Willem Bos
DOP: Martijn van Broekhuizen
Offline: Teun Rietveld
Grading: Glassworks
Audionabewerking: Feike | Soundcircus
Casting: John Doornik
Muziek: Sizzer

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie