Premium

'Nieuwe Revu, daar staat toch niet veel interessants meer in'

Het mediaportret van Richard van der Eijk, Havenbedrijf Rotterdam

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vertel me welke media je gebruikt en ik zeg wie je bent. Onze rubriek ‘Het mediaportret van’. Deze keer Richard van der Eijk Director Communications & External Affairs van Havenbedrijf Rotterdam

- See more at: http://www.communicatieonline.nl/achtergrond/wouter-glaser-social-op-zij... mediaportret van Richard van der Eijk (44) - Director Communications & External Affairs van Havenbedrijf Rotterdam

Wat lees of luister je iedere ochtend als eerste?

Ik gebruik mijn Iphone als wekker dus ik start meteen met een rondje nieuws. NOS.nl, NU.nl, Teletekst en de websites van enkele dagbladen zijn mijn eerste bron van informatie. En als ik nog tijd heb even snel Facebook en Twitter checken.

Heb je nog een papieren krant?

Zeker, twee stuks. Ik lees het Financieele Dagblad en het Algemeen Dagblad. Het FD geeft mij veel relevante informatie voor mijn werk. Met het AD ben ik opgegroeid. Een van de voordelen van die krant betreft het regionieuws.

Welke tv-programma heeft jouw leven veranderd?

Een moeilijke. Maar wat mij altijd bij is gebleven is de rechtstreekse uitzending van de Olympische Spelen in &;96 in Atlanta waarin het Nederlandse heren volleybalteam goud won. Daarin bleek toch wel dat als je echt iets wilt, en je alles opzij zet, je iets kunt bereiken wat iedereen voor onmogelijk houdt. Ik zat met mijn neus in de TV!

Met welk medium wil jij liever niet gezien worden?

Nieuwe Revu. Daar staat toch niet veel interessants meer in.

Welk tv-programma zap je meteen weg?

Reality soaps van mensen wier belevenissen mij echt niets interesseren. Maar al te vaak uitgezonden op RTL5 of SBS6.

Mijn ideale radiomoment is.

Altijd in de auto op weg naar kantoor. Zappend langs NPO Radio 1, BNR Nieuwsradio en Evers Staat Op op Radio 538. Evers voor de mooie imitaties en de humor, de andere zenders om mijn honger naar nieuws verder te stillen. En als ik op zondagmiddag onderweg ben staat zeker NOS Langs de Lijn op.

Aan welk programma koester je de mooiste jeugdherinnering?

Vroeger op woensdagmiddag zaten mijn vriendje en ik altijd ruim op tijd klaar voor de Familie Knots. Een knotsgekke serie met Tante Til,Onkel X ennatuurlijk &;ouwe zemelaar&; Opa. Wat hebben we gelachen.  

Als de krant een meneer is dan zijn sociale media?

De kwebbelende neefjes en nichtjes. Die qua communicatie veel sneller gaan dan hun oom, maar ook veel minder evenwichtig en veel directer zijn. Niet altijd beter.

Welke titel zou jij graag restylen?

Ik noem een programma. Ik vond de talkshow van Eva Jinek er wel erg basic uitzien. Kan me niet voorstellen dat iemand zich op zijn gemak voelde op die bank. Wellicht dat dat de bedoeling was. In ieder geval is dat nu aangepast en het is er meteen op vooruit gegaan. Eva komt er ook beter uit.

Welk blad is jouw guilty pleasure?

Ik ben gek op geschiedenis en fan van het blad Historia. Leuk om te lezen en je leert er nog wat van ook.

En wat is jouw geheime tip?

In mijn huidige baan is dat natuurlijk onze Havenkrant! Gaat in een grote oplage naar 500.000 adressen in het Rijnmondgebied. Daarin vertellen we op een laagdrempelige manier alles over de Rotterdamse haven. En leer je bijvoorbeeld alles over E-Noses en wat er op de 2e Maasvlakte plaatsvindt. Zo proberen we stad en haven verder te verbinden.

Als jij een site zou zijn, hoe ziet die er dan uit?

Veel laatste nieuws, want daar is behoefte aan. Op een overzichtelijke manier gebracht. En het moet er natuurlijk wel goed uitzien, want het oog wil ook wat. Af en toe een verrassing om de lezer te blijven boeien.

Gaat naar bed met?

Tonight Show van Jimmy Fallon. Een natuurtalent. En ik eindig de dag net zoals ik &;m start: met de Iphone. Want ja, die wekker moet weer gezet worden en dan doen we nog een laatste rondje media.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie