Tijdens een awardceremonie op de Multichannel Conference in de Jaarbeurs Utrecht riepen een kinderjury, een vakjury en de kinderen in het land Naturalis uit tot winnaar. Het museum wint hiermee een kijkerspanel-onderzoek en 100 GRP’s, in te zetten op de zender Nickelodeon.
De commercial ‘Tientje voor T-rex’ is de favoriet van zowel de kinderjury, de vakjury als de kinderen in Nederland. De motivering uit het juryrapport: 'De T-rex, met zijn grappige stem en onhandige gedrag, bepaalt het positieve oordeel van kinderen. De commercial zit vol visuele humor. De combinatie tussen 'echt en animatie' spreekt de doelgroep sterk aan. De populaire kinderheld Freek Vonk trekt de aandacht en brengt de boodschap goed over.'
De kinderjury bepaalde via een voorselectie welke acht commercials er uiteindelijk in de finale kwamen. In de finale bepaalden de kinderjury, een vakjury en kinderen in het land wie de uiteindelijke winnaar is geworden. Nickelodeon en jongerencommunicatiebureau YoungWorks stelden de kinderjury samen.
Met de Nickelodeon Grote Reclame Prijs wil Nickelodeon verantwoordelijkheid nemen voor het niveau van kinderreclames. De kinderjuryleden krijgen een training in reclame- en mediawijsheiden, een rondleiding achter de schermen bij Nickelodeon en kijken mee bij een opname van een televisiecommercial.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!