‘Mobielloze Zondag’ creëert vooral social buzz

Eergisteren vond de eerste door telecomprovider Ben georganiseerde Mobielloze Zondag plaats. Met deze marketingstunt hoopt Ben dat consumenten even stil staan bij hun enorme mobiele consumptie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Volgens de telecomprovider was ook daadwerkelijk een verschil te zien in het gebruik van mobile data en het aantal verstuurde Whatsapp berichten. Ook de verstuurde sms-berichten viel lager uit dan andere zondagen. Het Algemeen Dagblad kwam zaterdag met de resultaten uit een peiling onder 19.000 lezers, waaruit bleek dat bijna de helft van de respondenten aangaf haar mobiel op zondag uit te houden.

Ondanks dat uiteindelijk lang niet zoveel mensen hier gehoor aan hebben gegeven, spreekt trendwatcher Gijsbrecht Brouwer van een succesvol initiatief. ‘Er zijn duizenden berichten gestuurd door deelnemers en daardoor zijn er meer dan vijf miljoen mensen bereikt. Er is in aanloop naar de zondag veel gesproken over het uitzetten van het mobieltje; duizenden mensen lieten via social media weten mee te doen.’ De hashtag was gisteren dan ook een trending topic op Twitter.’  

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie