Franska Stuy ontving in 2011 de Mercur d'Or, een oeuvreprijs voor haar werk voor Libelle. Zij was 17 jaar hoofdredacteur van Sanoma’s grootste titel Libelle.
Stuy over haar vertrek: 'Ja, dit had niemand verwacht, maar mensen die mij goed kennen weten dat ik heel erg van vernieuwing ben. Net als van het managen van creativiteit. En het bouwen aan een merk. Hoofdredacteur van Libelle is de allermooiste baan die je kunt hebben, maar toch ga ik. Beter nu dan op een moment dat ik het routine vind worden. De ideeën en plannen voor het komende jaar liggen klaar en mijn opvolger mag daar uitvoering aan gaan geven, met nieuwe inzichten die ongetwijfeld weer leiden tot nieuwe kansen. Over wat ik hierna ga doen, kan ik nog geen uitlatingen doen.’
Libelle bestond vorig jaar 80 jaar en is met een maandelijks bereik van 2 miljoen het grootste mediamerk voor vrouwen van Nederland.
Stuy werkte naast Libelle onder meer bij de merken Ariadne at Home en Tip Culinair, daarnaast was ze hoofdredacteur van Tip CulinairTV en herintroduceerde Franska het maandblad ZIN.
Brand director Anneliese Bergman over het vertrek van Stuy: ‘Franska is een van de allerbesten uit het vak, professioneel, gepassioneerd en vakkundig. Een Mercur d’Or win je niet zomaar. Als hoofdredacteur heeft zij Libelle van een tijdschrift uitgebouwd naar het grootste Nederlandse mediamerk. Onder haar leiding werden Libelle Daily en de Libelle Zomerweek geïntroduceerd, diverse specials, nieuwscafés en de succesvolle Libelle Bookazines. We zijn achter de schermen dan ook druk op zoek naar een waardige opvolger die ons mooie merk met frisse blik weer verder kan brengen met dezelfde energie en toewijding die wij gewend zijn.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!