Vorig jaar mei maakte het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport bekend dat reclamebureau Publicis de mini-competitie voor de nieuwe orgaandonatie-campagne had gewonnen.
De afgelopen jaren zijn onder het thema ‘Ja/Nee’ verschillende bewustwordings- en activatiecampagnes gevoerd, waarmee het belang van registratie op de kaart werd gezet.
Lastige gesprekken
In de nieuwe campagne gaat het om de verschillende barrières, die breed leven omtrent het onderwerp. In de eerste film vraagt een zoon aan zijn vader of hij alles rondom zijn orgaandonatie geregeld heeft.
De film is sinds 8 april op online en op televisie te bekijken:
Credits
Opdrachtgever: Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport / DPC
Verantwoordelijk bij VWS: Emilie Kuiper, Sonja Perik (DPC), Martijn van Raay (DPC)
Bureau: Publicis
Art director: Steef Nijhof
Copywriter: Sander Bergmeijer
Strategie: Tom Peeters
Account: Jeroen van den Brink, Gerwin Bos
RTV: Jozé Rikken
Productiemaatschappij: In Case of Fire
Regisseur: Dana Nechushtan
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!