Mexico’s een na populairste biermerk krijgt redesign door Cartils

Cartils heeft uitvoerige redesigns mogen maken voor het iconische Mexicaanse biermerk Modelo Especial en Modelo Negra.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De branding & packaging-specialist met hoofdkantoor in Hilversum maakte dit eerder vandaag bekend. De nieuwe re-designs een sterke identiteit voor Modelo’s verschillende merken consolideren. Grupo Modelo is de grootste brouwerij in Mexico. Sinds 2013 is Gupo Modelo onderdeel van AB-Inbev, produceert 7 biermerken en exporteert naar meer dan 180 landen wereldwijd. Modelois het een na populairste merk en overigens ook het best verkochte bier in blik in Mexico.

 

Nieuwe identiteit
Historisch gezien was er weinig gelijkenis tussen de merken Modelo Especial en Modelo Negra. Grupo Modelo wilde graag een visuele identiteit voor de twee merken creëren die een meer directe samenhang tussen de twee merken zou bevestigen en tegelijk ruimte zou bieden voor toevoegingen aan de product range, met benadrukking van de premium uitstraling van beide merken. Om de nieuwe identiteit te creëren heeft Cartils op bestaande en belangrijkste elementen van Modelo Especial verder gebouwd. Om de vertaling te kunnen doorvoeren naar verschillende merkextensies zijn de details verfijnd. Vasthoudende aan de voorgaande positie op het label, is de vermerking verduidelijkt, terwijl de leeuwen en banner bewerkt zijn in goud om het merk een meer betrouwbaar en een overtuigende premium uitstraling te geven. De product beschrijving ‘Especial’ is geplaatst onder het banier en heeft een elegant kalligrafisch lettertype gekregen om de leesbaarheid van het label  te verbeteren en zo een duidelijke hiërarchie in de product portfolio gedefinieerd.


Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie