Under Armour oriënteert zich steeds sterker op de voetbalsport en dat is te zien in de eerste internationale campagne van het merk.
Naast de professionele voetballers Memphis Depay (Manchester United) en Cameron Carter Vickers (Tottenham Hotspur) spelen enkele opkomende spelers uit Brazilië, Chili, Mexico en het Verenigd Koninkrijk een prominente rol in de campagne.
Speciale sportveters
De campagne - die werd gelanceerd op een speciale microsite – draait om een nieuwe lijn sportveters, die door Droga5 wordt omschreven als het ‘ultieme symbool’ van een ritueel vlak voor een wedstrijd.
Under Armour vroeg zijn voetbalambassadeurs - waaronder naast Memphis spelers als Jermaine Jones en Jésus Corona behoren - naar hun belangrijkste doel om deze met de tekst ‘giant to slay’ af te drukken op hun gepersonaliseerde veters. Zo is op de veters van Memphis te lezen: ‘score in front of 75.000 fans’.
De commercial is vanaf deze week te bekijken. Meer content en informatie over de veters is te vinden op de speciale campagnesite.
Credits
Agency: Droga5
Creative Chairman: David Droga
Chief Creative Officer: Ted Royer
Group Creative Director: Tim Gordon
Creative Director: Rick Dodds
Creative Director: Steve Howell
Copywriter: Craig Gerringer
Art Director: Conner Tobiason
Chief Creation Officer: Sally-Ann Dale
Head of Broadcast Production: Ben Davies
Executive Broadcast Producer: Matt Nowak
Head of Interactive Production: Niklas Lindstrom
Executive Interactive Producer: Justin Durazzo
Associate Interactive Producer: Morgan Mendel
UX Director: Daniel Perlin