Op 8 augustus heb ik jullie allemaal middels een artikel op Molblog gevraagd jullie mening te geven over Online netwerken. Het Betreffende artikel ging in op de voor en nadelen van het kiezen voor kwalitatief netwerken of kwantitatief netwerken.
Met 10.628 lezers en 42 reacties is er tot mijn vreugde een forse discussie losgebarsten. Iedereen dus bedankt! Een bedankje gaat ook uit naar de vele mensen die op mijn Linkedinoproep hebben gereageerd?.zo zie je maar dat Linkedin zeker functioneel kan zijn, voor diegene die daar vraagtekens bij zetten.
Dit alles geeft ons een conversie van 0,395%...wellicht niet erg hoog voor de AdWordsexperts onder ons, maar toch zeker wel voor een Molblog artikel. (Sitestep: Toevallig trouwens dat dit percentage ook vaak genoemd wordt als gemiddelde doorklikratio voor bannering binnen social networks, hetgeen een wel erg sneu percentage is lijkt me! Medemarketeers?dat kan beter!)
Al met al kom ik tot 27 reacties die een mening bevatten, en dan tel ik mezelf ook mee. Natuurlijk geen representatief onderzoek, maar wel een interessante indicatie. Ik kom tot de volgende verdeling van Kwaliteit, Kwantiteit,of de Gulden Middenweg.
Zoals te zien zijn er dus vrijwel geen mensen die kiezen voor een geheel kwantitatieve benadering van online netwerken. Vooraf had ik mijn geld op kwalitatief gezet als uitkomst, maar de meerderheid blijkt te kiezen voor een Gulden Middenweg in het online netwerken. De algemene opinie lijkt te zijn: ' Een combinatie is goed mogelijk, aangezien kwantitatieve relaties kunnen groeien tot kwalitatieve relaties en dus je netwerk zeer nuttig kunnen uitbreiden'
Toch blijkt de keuze tussen Kwaliteit en Kwantiteit sterk doelafhankelijk en ook vakgebied afhankelijk, zo wordt door veel lezers beaamd. Zoals al eerder aangegeven kunnen netwerkdoelstellingen van een pure recruiter enorm verschillen ten opzichte van die van een ondernemer/eigenaar.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!