In 2016 hebben meer dan 160 adverteerders online radio ingezet, een verdubbeling ten opzichte van het jaar ervoor. Omzetcijfers maakt The Media Exchange niet bekend. OMS doet sinds 2015 de reclameverkoop van The Media Exchange, het onafhankelijke tradingplatform waarop mediabureaus reclamezendtijd van online radiostations kunnen inkopen.
Dit jaar staat volgens Arthur Hoogendijk, CEO The Media Exchange, in het teken staan van verdere ontwikkeling om het medium radio ‘programmatic’ te kunnen inkopen.
Toegevoegde waarde
The Media Exchange en OMS laten verder onderzoeksbureau MeMo2 onderzoeken wat de toegevoegde waarde is van de ruim 60 online themazenders op de reguliere FM-radiocampagne. Daarbij gaat het om de toegevoegde waarde in bereik en of de combinatie van on- en offline radio beter scoort op de belangrijke KPI’s, zoals herkenning en het aanzetten tot actie naar de site. De resultaten daarvan worden binnenkort bekendgemaakt.
Vorig jaar kwam uit continue bereiksonderzoek van MeMo2 naar voren dat bijna de helft van de Nederlanders online naar radio luistert. In 2014 gaf 44 procent van de Nederlanders aan weleens online naar de radio te luisteren. In 2015 was dit percentage gestegen tot 49 procent.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!