Marktaandeel publieken op 36 procent, commerciëlen halen 47 procent

De publieke tv-zenders behaalden in week 4 gezamenlijk een marktaandeel van 36 procent, 2 minder dan in de week 3. De commerciële omroepen waren gezamenlijk goed voor een marktaandeel van 47 procent.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Zij pakken daarmee die 2 procent van de publieke omroep af. HMG had in week 4 met zijn drie zenders meer 27 procent marktaandeel. RTL4 scoorde 17 procent en RTL5 4. Opvallend is dat Veronica verder weg is gezakt met afgelopen week 6 procent marktaandeel. SBS6 deed het uitstekend met 13 procent (3 procent meer dan in week 3), Net5 (5%) en Fox8 (2%) bleven stabiel. Zoals bijna wekelijks was het zondagse Journaal van 20.00 uur ook nu weer het best bekeken: 2,84 miljoen kijkers. Spoorloos en Studio Sport (de eerste uitzending op zondagavond) volgden met 2,48 miljoen en 2,19 miljoen kijkers. Het best bekeken ‘commerciële’ programma was André van Duin. De komiek blijkt nog immer populair onder de kijkers van RTL4 met ruim 2 miljoen kijkers.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie