Overslaan en naar de inhoud gaan

Vrouwvriendelijke sekswinkel Mail & Female komt met 'Verwen je poes'-pakket op Dierendag

Het doel van de actie: het laagdrempeliger maken van seksshopbezoek.
poes
poes

Ter ere van Dierendag lanceert creatief bureau Calamity Jane een opvallende actie voor de vrouwvriendelijke sekswinkel Mail & Female. Waar het in Mail & Female normaal draait om het genot van de vrouw is het vandaag de beurt aan onze trouwe spinnende viervoeters: op 4 oktober worden alle poezen van Nederland namelijk extra verwend met een speciaal samengesteld 'Verwen je Poespakket'.

related partner content for mobile comes here

In tegenstelling tot wat de naam misschien doet vermoeden, bevat dit pakket geen speeltjes voor de vulva, maar voor die andere poes in huis! Op Dierendag ontvangen katteneigenaren - in de Mail & Female-winkel - een gratis verwenpakket met kattenspeeltjes en brokjes. Het doel van de actie: het laagdrempeliger maken van seksshopbezoek.

Calamity Jane koos bewust voor een pr-actie met een knipoog, maar Hanni Jagtman, oprichter en eigenaar van Mail & Female, wil benadrukken dat het niet zomaar een ludieke actie is. 'We merken dat er nog steeds veel vrouwen zijn die het moeilijk vinden om een sekswinkel binnen te stappen. Vrouwelijke seksualiteit is in onze maatschappij nog veel te vaak een taboe. Er is nog te veel schaamte. Terwijl het kopen van sextoys net zo normaal zou moeten zijn als het kopen van kattenbrokjes. Dat is de boodschap die we Nederland mee willen geven.'

'Het bespreekbaar maken van vrouwelijke seksualiteit vinden wij een belangrijk thema,' zegt Kiona de Vries van Calamity Jane. 'Uit onderzoek blijkt dat de orgasmekloof - het feit dat mannen tijdens de seks veel vaker klaar komen dan vrouwen - dit jaar weer groter is geworden.' Uit datzelfde onderzoek blijkt dat sextoys daarin een groot verschil kunnen maken.'

Bier en sekstoys

Kolfje naar de hand van 'vrouwenreclamebureau' Calamity Jane. De Vries: 'Ook in onze industrie is het vrouwelijk perspectief nog steeds ondervertegenwoordigd. In 2022 bleek uit een groot onderzoek van Kantar dat vrouwen van alle doelgroepen het minst tevreden zijn met hoe ze worden afgebeeld en aangesproken in advertising.' Sinds die tijd is er volgens De Vries te weinig veranderd. 'Wij delen dus een missie met Mail & Female: ruimte maken voor het vrouwelijke perspectief. Wij vinden het belangrijk om merken te supporten die dat uitdragen. Ook merken die zich normaliter geen grote campagnes kunnen veroorloven.'

Calamity Jane koos daarom voor een barter met de sekswinkel. Waar Calamity Jane zich eerder liet uitbetalen in bier wordt het bureau nu uitbetaald in sextoys. De Vries: 'Onze klanten krijgen deze kerst een superspannend relatiegeschenk'. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in