Libresse speelt in op de populariteit van spelletjes en is geïnspireerd op het bekende ‘truth or dare’ mechanisme. Het Play Fearless-spel staat op het Instagram-kanaal @LibresseNL. Daar kunnen vriendinnen elkaar in speelkaarten taggen om uitdagende opdrachten uit te voeren of bekentenissen te doen. De campagne wordt ondersteund door diverse social media-bekendheden, zoals Teske de Schepper, Veronica van Hoogdalem en DisforDazzle. Zij dagen om de week hun volgers uit met truths en dares of delen videocontent waarin zij gekke opdrachten moeten uitvoeren.
De campagne richt zich op vrouwen tussen de 16 en 24 jaar en speelt in op de kracht van vriendschappen, waarin meiden elkaar stimuleren om af en toe eens buiten hun comfort zone te treden. Uit onderzoek van het merk blijkt dat het vooral vriendinnen (73%) zijn die voor een extra duwtje in de rug zorgen, eerder dan ouders (62%) of een liefde (59%). Aan het onderzoek hebben 1.105 vrouwelijke respondenten tussen de 16 en 24 jaar deelgenomen.
'We vinden het belangrijk om onze doelgroep aan te moedigen alle uitdagingen in het leven aan te grijpen en zich door niets te laten tegenhouden. Ook niet door ongesteld zijn bijvoorbeeld. Met dit spel dagen we meiden door middel van fun content uit om nieuwe dingen te proberen en samen plezier te hebben', zegt Marian Bron, marketingmanager bij Libresse.
Credits
Conceptcreatie en PR: Het PR Bureau
Conceptcreatie, influencer management en productie: MAAK
Copy: Vivian Sneep en Nina Aaldering
Design: Maren Bruin
Community management: Isobar
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!