De portal concludeert daarom dat de leasemarkt ´zich in snel tempo op online marketing focust´.
Het aantal zoekopdrachten naar leaseauto’s steeg in het tweede kwartaal met 7 procent.
Wilbert Philippo, directeur LeaseTrader: ´In het grootbedrijf wordt nog steeds flink bezuinigd op leasekosten waardoor leasemaatschappijen zich meer en meer op het MKB richten. De online kosten om de leaserijder te bereiken nemen echter wel enorm toe. Sinds medio 2012 zijn de kosten per bezoeker (klikkosten) verdrievoudigd.´ Met adverteren alleen ben je er dus niet, meent hij. ´De online campagne moet slim gericht zijn en precies bij de juiste ondernemers terechtkomen.´
Dat is de reden dat de autoleaseportal in november vorig jaar de online marketing award introduceerde om leasemaatschappijen te stimuleren om na te denken over online marketing.
Eind november maakt LeaseTrader de winnaar bekend van de Online Marketing Award van dit jaar.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!